SERVICECULTUUR
  • Home
  • Voor wie
  • Diensten
    • CultuurBarbarenSpel
    • Tools
    • Werkwijze
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact
Foto

Het instrument ben je zelf


In-company training (1 dag)
Hoe houd je de regie in een gesprek? Vol onbegrip vragen we ons soms af hoe het toch mogelijk is dat er niet goed wordt gecommuniceerd. In deze training leer je de regie houden in een gesprek m.b.v. gespreksfasering en en verdiep je je vaardigheden luisteren, samenvatten en doorvragen.

Deze training wordt meestal gecombineerd met 'Van lastige naar werkbare gesprekken' (1 dag)

Waarom deze training?

Het instrument ben jezelf is een training waarin wij de deelnemers meenemen in de wereld van inter-persoonlijke dynamiek en de invloed die je daar zelf op hebt. Vandaar de titel: het instrument ben je zelf. 
  • Waarom loopt de onderlinge samenwerking met mijn collega niet soepel?
  • Hoe komt het dat ik steeds in een welles-nietes discussie kom met mijn klanten?
  • Ik heb mijn collega al zo vaak aangesproken, het helpt niets. Ik loop vast. 
​
​​Vol onbegrip vragen we ons soms af hoe het toch mogelijk is dat er niet goed wordt 'gecommuniceerd'. ​Het Instrument ben je zelf geeft deelnemers een andere bril om naar onderlinge samenwerking en communicatie te kijken. ​

Focus

De focus ligt op de volgende onderwerpen:
  • Ruis in communicatie.
  • Overtuigingen en aannames.
  • Interactiepatronen met Roos van Leary.
  • Gebruiksaanwijzing.
  • Regie in gesprekken.

Werkwijze

In de training nemen wij de deelnemers mee in de wereld van verbale en non-verbale communicatie en de invloed die je daar zelf op hebt. Vandaar het thema: het instrument ben je zelf. We gaan aan de slag met oefeningen afgewisseld met theorie en praktijkcasussen.
Contact

Opbrengst

Na afloop van de training zijn de deelnemers zich bewust van:
  • Verschillende communicatiestijlen en het effect daarvan op collega’s en klanten.
  • Hoe mogelijk onbewust knellende patronen in stand worden houden en hoe deze patronen worden doorbroken.
  • De eigen invloed op het communicatieproces met klanten.
  • Proactief met lastige klanten communiceren.
Anneke Gros: 06-53 64 98 58 | info@servicecultuur.nl
  • Home
  • Voor wie
  • Diensten
    • CultuurBarbarenSpel
    • Tools
    • Werkwijze
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact