SERVICECULTUUR
  • Home
  • Voor wie
  • Diensten
    • CultuurBarbarenSpel
    • Tools
    • Werkwijze
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact
Foto

Met intervisie van lastige naar werkbare gesprekken


In-company training met intervisie (1 dag)
Vraag je je af waarom de samenwerking met een klant niet soepel loopt? Of waarom je toch steeds in een welles nietes discussie terecht komt met een collega? Met deze training krijg je inzicht in veel voorkomende communicatiestijlen en patronen in gesprekken. Je leert hoe je anders kunt reageren in een gesprek en daarmee je doel te bereiken.​

Voor wie?

Voor medewerkers of leidinggevenden die op een praktische manier willen ontdekken of onderzoeken waarom het toch zo lastig communiceren is met sommige personen uit hun omgeving. Voorwaarde is dat je kennis hebt van de model van de Roos van Leary of de training 'Het instrument ben je zelf' hebt gevolgd.

Waarom deze training?

Vraag je je af waarom de samenwerking met een klant niet soepel loopt? Of waarom je toch steeds in een welles nietes discussie terecht komt met een collega? Overweeg je een traject bij ons te volgen maar wil je eerst ervaren wat we doen? Tijdens deze training:
  • Krijg je inzicht in veel voorkomende communicatiestijlen en patronen in gesprekken.
  • Leer je wat knellende patronen in gesprekken zijn.
  • Leer je hoe je anders kunt reageren in een gesprek en wat het effect daarvan is.
  • Deel je kennis en kunde met andere deelnemers en leer je te begrijpen wat er gebeurt in de interactie tijdens een gesprek.

Focus

De focus ligt op de volgende onderwerpen:
  • ​Interactiepatronen met Roos van Leary.
  • Kennisdeling mbv intervisie

Werkwijze

Deze dag maken we gebruik van het model van de Roos van Leary en Intervisie. 
  • Roos van Leary is een model dat de interactie tussen mensen duidelijk maakt.
  • Intervisie is een werkvorm waarbij je op gestructureerde manier, van en met elkaar, leert van een lastige situatie die iemand inbrengt.
Voor aanvang van de training ontvangen deelnemers het e-book “Het instrument ben je zelf” met theorie. Het doornemen van het lesmateriaal kost ongeveer een half uur.
Contact

Opbrengst

Na afloop van de training zijn de deelnemers zich bewust van:
  • Verschillende communicatiestijlen en het effect daarvan op collega’s en klanten.
  • Hoe mogelijk onbewust knellende patronen in stand worden houden en hoe deze patronen worden doorbroken.
  • De eigen invloed op professionele ontwikkeling.
  • Verschillende oplossingen voor communicatieproblemen.
Anneke Gros: 06-53 64 98 58 | info@servicecultuur.nl
  • Home
  • Voor wie
  • Diensten
    • CultuurBarbarenSpel
    • Tools
    • Werkwijze
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact