SERVICECULTUUR
  • Home
  • Voor wie
  • Diensten
    • CultuurBarbarenSpel
    • Tools
    • Werkwijze
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact

Over ons

Fabia Hooykaas en Anneke Gros vormen samen advies- en implementatiebureau ServiceCultuur. Door de wereld om ons heen worden we steeds met het feit geconfronteerd dat service niet de aandacht krijgt die het verdient. De oorsprong van de oprichting van ServiceCultuur ligt dan ook bij het gevoel dat de service beter kan. ​

Wie is Fabia?

Foto
Manager | Team- & organisatiecoach | Vertrouwenspersoon | Trainer

Achtergrond
Door jaren van werkervaring in profit en non-profit heeft Fabia veel verschillende kanten van het bedrijfsleven leren kennen. Ze heeft o.a. diverse managementfuncties vervuld. Een scala aan opleidingen hebben haar coach- en begeleidingskant ontwikkeld.
 
Ervaring
Bij onze trajecten van ServiceCultuur maakt Fabia gebruik van haar ervaringen, kennis en inzichten die zij als leidinggevende en implementatiemanager heeft opgedaan. Fabia werd vaak een people manager genoemd. Waar blijkt de ervaring nog meer uit?
  • Heeft kennis van hoe organisaties werken
  • Weet hoe belangrijk de wisselwerking tussen leidinggevende en medewerker is 
  • Houd medewerkers en leidinggevenden een spiegel voor
  • Motiveert mensen naar een bepaald doel te bewegen
  • En maakt mensen bewust dat het ook anders kan

Wie is Anneke?

Foto
Auditor | Team- & organisatiecoach | Intervisiebegeleider | Trainer

Achtergrond
Na Anneke's opleidingsloopbaan bij ABN AMRO, heeft zij in Zuidoost Azië en bij Shell Europe in-company trainingen opgezet en geïmplementeerd. Ook werkte zij als operationeel risk manager met veel verschillende teams.  

Ervaring

In onze trajecten van ServiceCultuur maakt Anneke gebruik van haar jarenlange ervaring als projectleider, trainer en ontwikkelaar. Anneke werd vaak een teamplayer genoemd. Waar blijkt de ervaring nog meer uit?
  • Weet de menselijke component te combineren met de werkprocessen
  • Weet snel tot de kern te komen
  • Heeft overzicht, weet hoofdzaken van bijzaken te scheiden
  • Brengt structuur aan daar waar het chaotisch is
  • Draagt passende oplossingen aan
  • Maakt van een negen een tien

Gezamenlijk hebben we ook kenmerken die ons bedrijf versterken: we zijn resultaatgericht, weten zaken van de grond te krijgen en mensen daar in mee te nemen. We zijn creatief in het vinden van oplossingen en het bedenken van nieuwe paden, en ook in het ontwikkelen van een spel.

Kernwaarden
Onze kernwaarden zijn niet voor niets: nieuwsgierig, integriteit en plezier. Deze zijn onlosmakelijk verbonden met de manier waarop wij werken:
  • Nieuwsgierigheid betekent voor ons dat we echt geïnteresseerd zijn, we onderzoeken zonder oordeel.
  • Integriteit betekent voor ons dat we zorgvuldig omgaan met de informatie die we met onze nieuwsgierigheid boven tafel hebben gekregen.
  • Plezier betekent voor ons dat we de interactie opzoeken en het probleem niet zwaarder maken dan nodig is.

Onze missie
Onze missie is ServiceCultuur concreet en zichtbaar te maken. Wij zeggen niet wat service inhoudt. Want voor de één is service "hoe je iemand een gevoel van welkom geeft" en voor de ander is het "hoe de afdelingen op elkaar afgestemd zijn" of "hoe je met elkaar omgaat" De vraag waarom we het doen zoals we het doen, is wat ons betreft steeds weer een gesprek waard.


Wij zijn gecertificeerd

Foto
Foto

Wij werken samen met

Ampersand
  • Ampersand ontwikkelt moderne gebruiksvriendelijke interactieve internettoepassingen voor bedrijfsopleidingen. Ampersand levert aan ons de digitale leeromgeving en digitale vragenlijsten, zoals het ServiceCultuurOnderzoek.
SEGMENT
  • SEGMENT is een netwerkorganisatie van vakinhoudelijke en veranderkundige professionals voor en door gemeenten. Wij zijn een samenwerkingspartner van SEGMENT voor vaardigheidstrainingen.
Grgld!
  • Grgld! staat voor geregeld! en dat klopt precies. Annelies De Neve is de drijvende kracht achter Grgld! en met haar hebben wij al vaak samengewerkt. Managementondersteuning, officemanagement en projectmanagement is bij Grgld! in goede handen. Een fijne partner waar wij graag mee samenwerken.
Smeltkrüs
  • Smeltkrüs geeft visie vorm zowel op papier, digitaal als in de ruimte. Smeltkrüs ontwerpt voor ServiceCultuur illustraties en vormgeving van spel, zoals ons CultuurBarbarenSpel.
LeMar Events 
  • LeMar Events zorgt voor strak geregelde events in een orginele setting, passend bij de organisatie, doelgroep en doelstelling. Voor ons levert LeMar Events ondersteuning bij events.
Lima555 
  • Paul Vijfvinkel is als adviseur en beoordelaar/assessor examinering MBO actief bij verschillende organisaties. Hij is als bedrijfsbegeleider actief bij verschillende organisaties. Hij schrijft columns voor onze nieuwsbrief.
Steda Research
  • Steda Research biedt marktonderzoek onder klanten, relaties of medewerkers, op allerlei thema’s. Steda Research voert voor ServiceCultuur het KlantCultuurOnderzoek.
Naar boven
Foto
Anneke Gros: 06-53 64 98 58 | info@servicecultuur.nl
  • Home
  • Voor wie
  • Diensten
    • CultuurBarbarenSpel
    • Tools
    • Werkwijze
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact