ServiceCultuur Tools
Onze tools zijn onderdeel van het ServiceCultuurTraject, maar zijn ook los inzetbaar
CultuurBarbaren SpelOp zoek naar een teamspel? Het CultuurBarbarenSpel maakt op een laagdrempelige manier gewenste cultuurveranderingen bespreekbaar. Het is een bordspel waarbij de deelnemers met behulp van cultuurkaarten, opdracht- en vraagkaarten discussiëren over de huidige en gewenste organisatiecultuur.
|
360º Servicegericht WerkenDe 360º feedback Servicegericht werken geeft inzicht in persoonlijke ontwikkeldoelen voor klantgericht, samenwerken, feedback en kwaliteitgericht. Met de tool 360° Servicegericht werken verzamelt de deelnemer feedback over klantgerichtheid en service verlenen via collega’s en klanten die hun mening geven. Het is een sterk instrument om te onderzoeken hoe medewerkers zich gedragen op de werkplek en om in gesprek te gaan over service en persoonlijke ontwikkeldoelen.
|
ServiceCultuur OnderzoekOns onderzoek richt zich op de communicatie en samenwerking tussen managers, medewerkers en klanten. Wat verwachten de medewerkers van het management en wat verwacht het management van de medewerkers als het gaat om de serviceverlening aan de klant? Wat is de servicebeleving?
Het ServiceCultuurOnderzoek verrast met verschillende invalshoeken en leidt tot inzichten en praktisch uitvoerbare actiepunten. |
ServiceCultuur SpelHet ServiceCultuurSpel maakt gebruik van de ServiceCirkel en bestaat uit vier fasen van belangrijke klantmomenten:
Contact, Inventariseren, Uitvoeren en Follow-up. Elke fase heeft zijn eigen opdrachtkaarten om een onderwerp ter discussie te stellen. De kracht van het spel is dat het de deelnemers helpt servicenormen te bedenken die in hun situatie direct van toepassing zijn. |