Wie zijn onze klanten?
Dit geeft een beeld
- Onze klanten zijn vooral directeuren, leidinggevenden en HR managers van kleine tot middelgrote organisaties.
- Onze klanten komen veelal uit de zorg en technische/ICT organisaties.
- Wat onze klanten kenmerkt is dat ze van no-nonsense houden. Ze willen iets op een praktische manier aanpakken. Hebben een probleem en eigenlijk al een richting bepaald die zij willen bereiken. Maar.. komen daar zelf niet meer uit en lopen vast.
- Ze hebben de motivatie om een doel te bereiken en hebben behoefte aan een steuntje in de rug.
- Feedback en experimenteren gaan onze klanten niet uit de weg.
- Onze klanten werken graag in co-creatie om samen een top prestatie te leveren.
Herken je het bovenstaande, dan herken je misschien ook de vragen van onze klanten:
Hoe voorkom ik dat ik steeds mijn medewerkers achter de broek aan moet zitten?
Onze klanten zijn gepassioneerd en hebben hart voor de zaak. Maar ze komen niet meer toe aan hun eigen werk en zijn continu bezig met brandjes blussen. Ze vinden het moeilijk om dit tij te keren. Het is tenslotte lastig van jezelf te zien waardoor het niet goed gaat.
Hoe zorg ik ervoor dat alle neuzen dezelfde kant op staan?
Klanten staan hoog in het vaandel en toch gaat het regelmatig mis. Dat komt omdat bij onze klanten de servicenormen en afspraken niet helder zijn. Zij vinden zichzelf klantgericht maar daar hebben hun medewerkers niet allemaal hetzelfde beeld bij. Iedereen doet z'n best op hun eigen manier. Het is lastig om servicenormen te vertalen naar de verschillende teams.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn medewerkers steviger in hun rol staan?
Door nieuwe manieren van werken en samenwerken komt er veel op medewerkers af. En daar worstelen onze klanten mee. Er worden in onze nieuwe organisatieomgeving soft skills gevraagd die niet bij iedereen zo goed ontwikkeld zijn. Zoals doorvragen bij interne klanten, zelf verantwoordelijkheid nemen voor je taken en actief informatie gaan halen.
Hoe gaan mijn medewerkers betere prioriteiten stellen?
Bij onze klanten neemt de complexiteit van de organisatie toe. Er moet met minder mensen meer werk verzet worden en meer taken verschuiven naar de teams. De medewerkers van onze klanten doen hun uiterste best, maar voelen zich door interne krachten tegengewerkt. Denken bijvoorbeeld bij vergaderingen, "Wat doe ik hier? Kan dit niet anders?".
Hoe bieden we onze klanten wat ze nodig hebben, zodat ze zich welkom bij ons voelen?
Onze klanten weten dat ze al klantgericht zijn, maar ze weten ook dat het beter kan. De medewerkers hebben allemaal zo hun eigen ideeën over serviceverlening. Het komt er maar niet van om dat te stroomlijnen. Het hangt van de medewerkers af wat voor service er verleend wordt. Sommige klanten weten precies bij wie ze moeten zijn en bij wie niet.
Hoe kan ik stimuleren dat medewerkers elkaar gaan begrijpen en niet gaan invullen voor een ander?
De medewerkers van onze klanten hebben het lastig. Ze zijn samengevoegd tot 1 team en ze hebben nog geen gezamenlijke cultuur. Onderling is het lastig communiceren. Iedereen heeft zo zijn eigen informele regels en manieren. Wat tot onbegrip leidt. Toch willen ze graag samenwerken.
Onze klanten zijn gepassioneerd en hebben hart voor de zaak. Maar ze komen niet meer toe aan hun eigen werk en zijn continu bezig met brandjes blussen. Ze vinden het moeilijk om dit tij te keren. Het is tenslotte lastig van jezelf te zien waardoor het niet goed gaat.
Hoe zorg ik ervoor dat alle neuzen dezelfde kant op staan?
Klanten staan hoog in het vaandel en toch gaat het regelmatig mis. Dat komt omdat bij onze klanten de servicenormen en afspraken niet helder zijn. Zij vinden zichzelf klantgericht maar daar hebben hun medewerkers niet allemaal hetzelfde beeld bij. Iedereen doet z'n best op hun eigen manier. Het is lastig om servicenormen te vertalen naar de verschillende teams.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn medewerkers steviger in hun rol staan?
Door nieuwe manieren van werken en samenwerken komt er veel op medewerkers af. En daar worstelen onze klanten mee. Er worden in onze nieuwe organisatieomgeving soft skills gevraagd die niet bij iedereen zo goed ontwikkeld zijn. Zoals doorvragen bij interne klanten, zelf verantwoordelijkheid nemen voor je taken en actief informatie gaan halen.
Hoe gaan mijn medewerkers betere prioriteiten stellen?
Bij onze klanten neemt de complexiteit van de organisatie toe. Er moet met minder mensen meer werk verzet worden en meer taken verschuiven naar de teams. De medewerkers van onze klanten doen hun uiterste best, maar voelen zich door interne krachten tegengewerkt. Denken bijvoorbeeld bij vergaderingen, "Wat doe ik hier? Kan dit niet anders?".
Hoe bieden we onze klanten wat ze nodig hebben, zodat ze zich welkom bij ons voelen?
Onze klanten weten dat ze al klantgericht zijn, maar ze weten ook dat het beter kan. De medewerkers hebben allemaal zo hun eigen ideeën over serviceverlening. Het komt er maar niet van om dat te stroomlijnen. Het hangt van de medewerkers af wat voor service er verleend wordt. Sommige klanten weten precies bij wie ze moeten zijn en bij wie niet.
Hoe kan ik stimuleren dat medewerkers elkaar gaan begrijpen en niet gaan invullen voor een ander?
De medewerkers van onze klanten hebben het lastig. Ze zijn samengevoegd tot 1 team en ze hebben nog geen gezamenlijke cultuur. Onderling is het lastig communiceren. Iedereen heeft zo zijn eigen informele regels en manieren. Wat tot onbegrip leidt. Toch willen ze graag samenwerken.
Komt het bovenstaande je bekend voor en wil je een stap verder komen?
- Wil je gelijk tot actie komen, kijk dan eens bij onze diensten.
- Wil je weten wie wij zijn, kijk dan bij over ons.
- Heb je behoefte aan een gesprek, dan kun je ons appen of bellen:
bel je 06-53649858 dan krijg je Anneke aan de lijn, bel je 06-51759308 dan krijg je Fabia aan de lijn. - Mailen kan natuurlijk ook: info@servicecultuur.nl.