SERVICECULTUUR
  • Home
  • Voor wie
  • Diensten
    • CultuurBarbarenSpel
    • Tools
    • Werkwijze
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact

De kunst van het stoppen

7/11/2016

0 Reacties

 
Beleving van Fabia Hooykaas
Dat klinkt waarschijnlijk raar in de oren, de kunst van het stoppen. Zoiets van dat is toch niet zo ingewikkeld, je houdt er gewoon mee op. Ja, zo klinkt het eenvoudig en overzichtelijk maar het blijkt toch een stuk ingewikkelder te liggen.
 
Ik betrap mij er regelmatig op dat ik mezelf hoor zeggen, nog even dit of nog even dat.
Foto
En ja hoor, daar is het woordje “even” weer. Onuitroeibaar want dat even gaat maar door. Ik heb een paar keer een poging gedaan te tellen en moet bekennen dat ik het vaker zei dan gedacht. Ook naar anderen ligt het lekker in de mond. Ken je ze: als jij nou even dat doet dan …… of als we er samen even de schouders onder zetten dan ….. of zullen we dit even samen aanpakken. Je kunt zelf vast ook wel talloze voorbeelden geven.

Meer lezen
0 Reacties

Ik heb nou eenmaal een houten been en dat gaat niet veranderen!

5/11/2016

0 Reacties

 
Beschouwing van Paul Vijfvinkel, adviseur Lima555
​Ik zit al vol deze week...
Toen JK Rowling haar manuscript voor Harry Potter naar een literair agent stuurde, kreeg ze alleen een briefje terug met 'Geen interesse, ik zit al vol deze week. U krijgt uw manuscript niet terug, want het past niet in onze enveloppen'. Aangezien Rowling in de bijstand zat, was dat een gevoelige kostenpost, want ze moest het manuscript opnieuw gaan printen. De volgende agent zag wél wat in haar boek, maar het werd eerst nog om allerlei onduidelijke redenen door maar liefst 12 uitgeverijen afgewezen. Vermoedelijk zijn die eerste literair agent en die 12 uitgeverijen nog altijd met hun hoofden tegen de muur aan het bonken van spijt. 
Foto
​We zijn geen waakhonden voor de koopvaardij!
Andere situatie: in de 1e wereldoorlog werden vrachtschepen richting Engeland in alarmerend tempo getorpedeerd door Duitse U-boten. Er was al een prima middel in gebruik tegen die aanvallen, namelijk in konvooi varen. 

Meer lezen
0 Reacties

Op ’t oog simpele zaken hebben grote impact

4/11/2016

1 Reactie

 
Blik van Anneke Gros en Fabia Hooykaas
“Goedemorgen, gemeente Nissewaard, met Lida. Waar kan ik u mee van dienst zijn?”. En dan begint het gesprek. Begin dit jaar lopen we met Rody van Oudheusden over de afdeling van het TIC, het Telefonisch Informatie Centrum van de gemeente Nissewaard. We zien een grote ruimte met vier blokken bureautafels met medewerkers erachter. Headsets op en een computerscherm voor hun neus. Het ziet er professioneel uit. Rody is de teamleider. 
​
Foto
Het TIC heeft een snelle groei doorgemaakt van vier naar achttien medewerkers. Daarom zijn we gevraagd een training op maat van SEGMENT uit te voeren: ‘Klantgericht telefoneren’. Na een plezierige samenwerking, bellen we Rody voor een interview. We nemen je in dit artikel mee in de wereld van het Telefonisch Informatie Centrum. ​

Meer lezen
1 Reactie

      Ik wil de nieuwsbrief ontvangen 

    Aanmelden

    Auteurs

    Fabia Hooykaas
    Anneke Gros
    ​Paul Vijfvinkel

    Archief

    April 2020
    Maart 2020
    Februari 2020
    Januari 2020
    November 2019
    Oktober 2019
    September 2019
    Juni 2019
    Mei 2019
    Maart 2019
    Februari 2019
    December 2018
    November 2018
    Oktober 2018
    September 2018
    Maart 2018
    Februari 2018
    November 2017
    Oktober 2017
    September 2017
    Augustus 2017
    Juni 2017
    Mei 2017
    April 2017
    Maart 2017
    Februari 2017
    November 2016
    Oktober 2016
    September 2016
    Augustus 2016
    Juni 2016

Fabia Hooykaas: ​​06-51 75 93 08 | Anneke Gros: 06-53 64 98 58 | info@servicecultuur.nl | Twitter @servicecultuur
  • Home
  • Voor wie
  • Diensten
    • CultuurBarbarenSpel
    • Tools
    • Werkwijze
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact