SERVICECULTUUR
  • Home
  • Voor wie
  • Diensten
    • CultuurBarbarenSpel
    • Tools
    • Werkwijze
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact

Uw service goed georganiseerd


Het professionele KCC/TIC als middelpunt voor uw organisatie
Foto

Herkenbare problemen die de servicecultuur belemmeren

  • Er is geen visie op de frontoffice (balie, receptie, klantcontactcentrum of telefonisch informatiepunt).
  • Strategie voor aansluiten van afdelingen op het KCC/TIC ontbreekt.
  • Er ontbreekt een duidelijke afbakening welke vragen van klanten de professionele medewerker wel en niet mag beantwoorden.
  • Onderlinge communicatie en samenwerking organisatiebreed is niet op orde.
  • Afspraken met de achterliggende afdelingen zijn ad hoc en worden vaak niet vastgelegd.
  • Medewerkers komen te makkelijk weg met het niet nakomen van de afspraken.
  • KCC/TIC wordt intern niet als professioneel ervaren.
Foto

 Onderdelen van trajectbegeleiding

  • Verkenning met management van visie, kernwaarden en strategie.
  • 0-meting van perceptie van de service van KCC/TIC
  • Opzet focusgroep voor afbakening wat wel en wat niet
  • Co-creatiesessies organisatie-breed voor onderzoek naar klanttevredenheid interne en externe klanten
  • Verzamelen uitkomsten onderzoek voor het maken van het CultuurBoek.
  • CultuurBoek in co-creatie maken met afspraken over communicatie met de klant en onderlinge samenwerking.
  • Implementatie CultuurBoek met korte trainingsessies organisatie-breed.
  • Vragenlijst 360 graden feedback met competenties servicegericht werken voor stimuleren aanspreekcultuur.
  • Korte sessies voor teamleiders voor implementatie en borging.
  • 1-meting van de perceptie van de service van KCC/TIC.
Contact
Foto

Opbrengst

  • Duidelijke visie van management op dienstverlening KCC/TIC.
  • Onderzoeksresultaten per team van communicatieproblemen na intern onderzoek.
  • CultuurBoek, visie en afspraken vastgelegd m.b.v. input van de teams.
  • Vertaalslag van CultuurBoek naar teamnormen en processen per team (afspraken KCC/TIC afgestemd met andere teams).
  • Actieplan voor implementatie en begeleiding van de implementatie zelf.
  • Structureel overleg op teamleiderniveau over communicatieproblemen.
Anneke Gros: 06-53 64 98 58 | info@servicecultuur.nl
  • Home
  • Voor wie
  • Diensten
    • CultuurBarbarenSpel
    • Tools
    • Werkwijze
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact