Werkwijze trajecten
Onze trajecten zijn altijd maatwerk vanaf 1 team tot de gehele organisatie
Van kortdurende trajecten, een workshop van een uur, tot trajecten van een jaar, van 5 tot 500 man. Dat is de range waarbinnen wij werken. Hoe het traject eruit ziet, is afhankelijk van de behoefte van de klant. In co-creatie met de klant stellen we het traject samen. We zijn gewend om op verschillende niveaus te werken: op organisatie-, team- en medewerkersniveau.
Bottum-up benaderingMedewerkers zijn kundig en weten als geen ander hoe de organisatie werkt. Hun kennis en ervaring is dan ook het uitgangspunt voor dit opleidingstraject. Zij onderzoeken de servicewensen van externe en interne klanten. De uitkomsten worden voorgelegd aan het management. Na goedkeuring wordt vanuit de medewerkers de verandering ingezet, met steun van de teamleiders en afdelingshoofden.
|
DoorlooptijdVerspreid over een jaar vinden er verschillende interventies plaats: training, coaching, co-creatiesessies, onderzoek en focusgroep-bijeenkomsten. Gedurende het hele jaar vindt communicatie plaats over de status van het traject, verhalen uit de teams, successen en bloopers worden gedeeld.
|
Co-creatieCo-creatiesessies vinden plaats met de leidinggevenden en de afdelingen en/of teams. Na een gezamenlijke sessie met de leidinggevenden vinden sessies per afdeling en/of team plaats, waarbij de leidinggevende een belangrijke rol speelt.
|
De insteek van het ServiceCultuurTraject varieert:
- vanuit 1 team professionele medewerkers.
- vanuit de organisatie.
- vanuit de visie en kernwaarden: kun je die waarmaken.
- vanuit cultuur- of klantonderzoek.