Onze klanten?
- zijn directeuren, leidinggevenden en HR managers.
- bevinden zich veelal in de zorg, gemeentes en technische/ICT organisaties.
- houden van no-nonsense en zijn pragmatisch.
- hebben een probleem en eigenlijk al een richting bepaald die zij willen bereiken. Maar komen daar zelf niet meer uit en lopen vast.
- zijn gemotiveerd om een doel te bereiken en hebben behoefte aan een steuntje in de rug.
- staan open voor feedback en experimenteren.
- willen in co-creatie een top prestatie leveren.
Herken je het bovenstaande, dan herken je ongetwijfeld ook:
- Je organisatie heeft klanten hoog in het vaandel staan en toch gaat het regelmatig mis. De afspraken en servicenormen zijn niet helder. Medewerkers vinden zichzelf klantgericht maar hebben niet allemaal hetzelfde beeld bij de serviceverlening. Iedereen doet z'n best op zijn eigen manier.
- Jouw medewerkers vinden dat ze al klantgericht zijn. Maar ze hebben allemaal zo hun eigen ideeën over serviceverlening. Het hangt van de medewerkers af welke service er wordt verleend, en van welke kwaliteit. Sommige klanten weten precies bij wie ze moeten zijn en bij wie niet.
- Er zijn geen team-overstijgende afspraken. Klanten worden bijvoorbeeld niet binnen de afgesproken tijd teruggebeld. Dit levert extra werk en klachten op.
- Jouw medewerkers zijn gepassioneerd en hebben hart voor de zaak. Maar zijn continu bezig met brandjes blussen en komen dus niet meer toe aan hun eigen werk. Ze vinden het moeilijk om dit tij te keren. Het is tenslotte lastig van jezelf te zien waardoor het niet goed gaat.
- Door nieuwe manieren van werken en samenwerken komt er veel op je medewerkers af. En daar worstelen zij mee. De gevraagde soft skills zijn niet bij iedereen goed ontwikkeld. Zoals doorvragen, zelf verantwoordelijkheid nemen en actief informatie gaan halen.
- Jullie zijn samengevoegd tot één team, maar hebben nog geen gezamenlijke cultuur. Onderling is het lastig communiceren. Iedereen heeft zijn eigen informele regels en manieren. Dat leidt tot onbegrip.
Komt het bovenstaande je bekend voor en wil je een stap verder komen?
- Wil je gelijk tot actie komen, kijk dan eens bij onze diensten.
- Wil je weten wie wij zijn, kijk dan bij over ons.
- Heb je behoefte aan een gesprek, dan kun je ons appen of bellen:
bel je 06-53649858 dan krijg je Anneke aan de lijn, bel je 06-51759308 dan krijg je Fabia aan de lijn. - Mailen kan natuurlijk ook: info@servicecultuur.nl.