SERVICECULTUUR
  • Home
  • Voor wie
  • Diensten
    • CultuurBarbarenSpel
    • Tools
    • Werkwijze
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact

ServiceCultuurTraject: uw service goed georganiseerd


Onze trajecten zijn altijd maatwerk vanaf 1 team tot de gehele organisatie
Foto

Onderlinge samenwerking

Cultuuromslag maken
Teams van verschillende locaties worden samengevoegd en brengen ieder hun eigen cultuur mee. Hoe kan je medewerkers voorbereiden dat ze straks één team worden? Twee teams zijn samengevoegd maar het loopt niet zo goed als voorheen. Hoe kunnen ze effectiever samenwerken? Wij begeleiden het team of de teams met verschillende sessies. Vooraf inventariseren we waar de pijnpunten zitten, beschrijven processen en coachen ook individueel.​
​
Doorlooptijd: twee maanden tot een jaar.
Foto

Professionaliseren van teams

Professionaliseren van werkgedrag
Voor teams waar het een en ander heeft gespeeld, is het soms lastig om de blik weer naar de toekomst te richten en een nieuwe koers te varen. Teams die al een tijd goed functioneren kunnen blinde vlekken hebben, en willen weten hoe ze zich verder kunnen professionaliseren. Wij begeleiden teams met hun vragen, ook op interim basis. Met elkaar onderzoeken we de processen waar ze verbeterd kunnen worden op effectiviteit en efficiëntie, met de kwaliteitsbril op van Plan-Do-Check-Act.
Foto

Klantgericht handelen

Hospitality op een andere  manier
Wij begeleiden medewerkers in het professionaliseren van de ontvangst van bezoeker om een bijdrage te leveren aan de organisatiedoelstelling om de klanttevredenheid te verhogen:
  • Een gastvrije en consistente manier van bezoekers ontvangen.
  • Eenduidig communiceren met klanten en collega’s.
  • Deelnemers gaan zelf aan de slag met servicenormen en er wordt geoefend met het gedrag dat daarbij hoort.
Foto

Kernwaarden in je DNA

Organisatie- en teamnormen
Wij begeleiden teams in het helder krijgen van de team- en servicenormen met als doel de onderlinge samenwerking te verbeteren en de interne en externe klanttevredenheid te verhogen.
  • Het creëren van een gemeenschappelijk beeld van de organisatienormen en waarden van het team.
  • Het vertalen van de normen naar de dagelijkse werkzaamheden.
  • Matchen van de vastgestelde normen en waarden met de kernwaarden van de organisatie.
  • Vanuit de kennis van de cultuur van het team effectiever communiceren.
Foto

Klantgericht telefoneren

Individueel leertraject - nieuw!
Telefoongedrag professionaliseren? Weten wat de basisregels zijn voor:
  • Telefoongesprekken
  • Warm doorverbinden en in de wacht zetten
  • Terugbelnotities maken
  • Heldere gespreksstructuur?
 Je leert het in deze individuele leergang met een e-learning module, een 0-meting en een online coachingstraject: nano-coaching. Op het moment dat het jou uitkomt en (dicht) bij de werkplek.
​

Foto

Professioneel telefoneren 

Voor front- en backoffices
Hoe kan je de klanttevredenheid verhogen door professioneler telefonische klantgesprekken te voeren?
Een klantgericht front- en backoffice die zich blijven ontwikkelen, stralen professionaliteit uit. Wij voeren een 0-meting op de werkplek uit en geven feedback over onze waarnemingen. Deze waarnemingen en de leervragen van de medewerkers zijn input voor de sessies daarna:
  • Telefonische communicatie
  • Gesprekstechnieken
  • Interactie met verschillende type klanten en feedback
  • Persoonlijke effectiviteit
Onze werkwijze
Voor KCC's
Voor technische bedrijven
Contact
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • Home
  • Voor wie
  • Diensten
    • CultuurBarbarenSpel
    • Tools
    • Werkwijze
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact