Als het in een team of tussen teams niet lekker loopt:
|
ServiceCultuurMogen wij je de vraag stellen: waar zit de pijn in je organisatie? Het antwoord zou kunnen zijn:
Voor organisaties die een servicecultuur, klantgerichtheid en professionele teams willen ontwikkelen, bieden wij onderzoek, trajectbegeleiding, coaching en training.
|
Herken je dit als leidinggevende?
"Doordat we het intern niet op orde hebben, krijgen we veel extra telefoontjes. We hebben meer mensen aan de telefoon nodig, maar hier ligt de oplossing niet"
"We zijn van vier naar 1 locatie gegaan. Elk team heeft zijn eigen cultuur meegenomen, het lukt niet om er een geheel van te maken."
"Door de vele veranderingen in de organisatie, zie ik steeds meer medewerkers die het moeilijk hebben. Hoe kan ik hen het beste begeleiden?"
"We hebben als team veel nieuwe taken erbij gekregen die we met dezelfde mensen moeten uitvoeren. Er zit genoeg kwaliteit in mijn team, maar hoe zorg ik dat ze die meer proactief en zelfstandig inzetten?"
"Doordat we het intern niet op orde hebben, krijgen we veel extra telefoontjes. We hebben meer mensen aan de telefoon nodig, maar hier ligt de oplossing niet"
"We zijn van vier naar 1 locatie gegaan. Elk team heeft zijn eigen cultuur meegenomen, het lukt niet om er een geheel van te maken."
"Door de vele veranderingen in de organisatie, zie ik steeds meer medewerkers die het moeilijk hebben. Hoe kan ik hen het beste begeleiden?"
"We hebben als team veel nieuwe taken erbij gekregen die we met dezelfde mensen moeten uitvoeren. Er zit genoeg kwaliteit in mijn team, maar hoe zorg ik dat ze die meer proactief en zelfstandig inzetten?"
Ons model in het kort: 'Zo zijn onze manieren'
De organisatie heeft vanuit missie, visie en doelstellingen de kernwaarden bepaald, die invloed hebben op de cultuur van de organisatie. Samen met teams zijn servicenormen vastgesteld.
De teams vertalen de kernwaarden en servicenormen naar het eigen team. Wat betekent dit voor het team? Zij komen tot teamnormen.
De individuele teamleden hebben hun eigen talenten en persoonlijke normen en waarden. Wat dragen zij bij aan het team?
De organisatie heeft vanuit missie, visie en doelstellingen de kernwaarden bepaald, die invloed hebben op de cultuur van de organisatie. Samen met teams zijn servicenormen vastgesteld.
De teams vertalen de kernwaarden en servicenormen naar het eigen team. Wat betekent dit voor het team? Zij komen tot teamnormen.
De individuele teamleden hebben hun eigen talenten en persoonlijke normen en waarden. Wat dragen zij bij aan het team?
Wat zeggen onze klanten? "In mijn eentje had ik deze omslag niet gered" | "Jullie kijken er met een frisse blik naar" | "Ik ben nu zeker van mijn zaak" | Leuke korte voorbeelden waar de kern naar voren komt. Fun!" | "Jullie brengen het laagdrempelig" | "Creatief" |
Onze nieuwsbrief is een platform vol inspiratie met interviews, columns en voorbeelden over service verlenen aan interne en externe klanten. Je ontvangt de nieuwsbrief 9 keer per jaar. Door je aan te melden geef je toestemming om jouw gegevens te verwerken. Als je nieuwsbrieven van ons ontvangt, registreren wij de interacties, met als doel te analyseren hoe onze nieuwsbrieven worden gelezen. ServiceCultuur gebruikt deze gegevens niet voor andere doeleinden en zullen niet aan derden worden verstrekt.
|