Teams
Onze begeleidingstrajecten zijn altijd maatwerk vanaf 1 team tot de gehele organisatie
Teams van verschillende locaties worden samengevoegd en brengen ieder hun eigen cultuur mee. Hoe kan je medewerkers voorbereiden dat ze straks één team worden? Wij zetten teams op het juiste spoor. Vooraf inventariseren we waar de pijnpunten zitten, beschrijven processen en coachen ook individueel.
Je wilt een topteam worden. Hoe kan het team effectiever samenwerken? Wij begeleiden teams in het helder krijgen van de team- en servicenormen met als doel de onderlinge samenwerking te verbeteren en de interne en externe klanttevredenheid te verhogen.
Je wilt een topteam worden. Hoe kan het team effectiever samenwerken? Wij begeleiden teams in het helder krijgen van de team- en servicenormen met als doel de onderlinge samenwerking te verbeteren en de interne en externe klanttevredenheid te verhogen.
Workshops van 1 uur
- ServiceCultuurSpel, op naar klantgerichtheid! We gaan aan de slag met onze zelf ontwikkelde vloermat en speelkaarten. Via de vloermat doorlopen we de fases van belangrijke klantmomenten. Contact, inventarisatie, uitvoering en nazorg/follow-up. Met opdrachtkaartjes laten we per fase situaties vertellen, uitspelen enz. Reactie van klanten: "Leuke korte voorbeelden waar de kern naar voren komt. Fun!"
- Teamplezier! Gebaseerd op het spel van teamgeluk. Ken je elkaar, ken je jezelf? Hoe kijk jij naar jezelf en hoe kijkt de ander naar jou? Op zoek naar antwoorden en een hoop plezier. Herkenning, erkenning, verrassing, verbazing, plezier allemaal emoties die in dit spel voorbij komen. Maar het spel is vooral een verrijking voor jezelf en natuurlijk voor je team.
- Een topteam worden! Dat kan natuurlijk niet in 1 workshop maar we kunnen wel gaan onderzoeken wat er nu nodig om een topteam te worden. En dat is wat we gaan doen.
Trajectbegeleiding (3 tot 6 maanden)
Hoe kan je de klanttevredenheid verhogen door professioneler telefonische klantgesprekken te voeren?
Een klantgericht front- en backoffice die zich blijven ontwikkelen, stralen professionaliteit uit. Wij voeren een 0-meting op de werkplek uit en geven feedback over onze waarnemingen. Deze waarnemingen en de leervragen van de medewerkers zijn input voor de sessies daarna:
Een klantgericht front- en backoffice die zich blijven ontwikkelen, stralen professionaliteit uit. Wij voeren een 0-meting op de werkplek uit en geven feedback over onze waarnemingen. Deze waarnemingen en de leervragen van de medewerkers zijn input voor de sessies daarna:
- Telefonische communicatie
- Gesprekstechnieken
- Interactie met verschillende type klanten en feedback
- Persoonlijke effectiviteit
Training (1 tot 3 dagen)
Klantgerichtheid
Met o.a. het ServiceSpel: het door ons ontwikkelde ServiceCultuurSpel bestaat uit vier fasen van belangrijke klantmomenten: Contact, Inventariseren, Uitvoeren en Follow-up. De kracht van het spel is dat het het team helpt servicenormen te bedenken die in hun situatie direct van toepassing zijn. Communicatie en samenwerking |
Teamcoaching (3 tot 6 sessies)
Professionaliseren is je teamdoel. Zelfsturende teams. Het gevoel dat je meer uit je team kunt halen. Duidelijk krijgen wat teambelemmeringen, onderlinge verhoudingen en vastgeroeste beelden zijn. Taken, rollen en verantwoordelijkheden helder maken en nieuwe afspraken maken. Hiermee gaan we met het team aan de slag.