SERVICECULTUUR
  • Home
  • Voor wie
  • Diensten
    • CultuurBarbarenSpel
    • Tools
    • Werkwijze
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact

Terrasje 'Zo zijn onze manieren'

12/9/2019

0 Comments

 
Blik van Anneke Gros
Hoe krijg je medewerkers zover dat ze enthousiast consistente service leveren? Als je je als organisatie wilt onderscheiden van andere organisaties, moet je excellente service-ervaring geven aan de klant.
Maar dan de praktijk! Zo zat ik laatst op een terrasje met een vriendin te wachten tot we wat konden bestellen.
Foto
Er stonden drie (!) medewerkers die wat rondkeken, maar niet onze kant op. Een ervan ging wat servetten recht leggen. Op mijn gezwaai kwam ze naar ons toe. Even later kwamen onze kopjes thee, die zonder ons aan te kijken en zonder iets te zeggen voor ons neer werden gezet. Een uitzondering? Ik denk dat we allemaal wel zulke ervaringen hebben.
Ten eerste heb je enthousiaste gemotiveerde medewerkers nodig die zich met hart en ziel inzetten voor de klant. Dat is een kwestie van werving en selectie.

Ten tweede heb je leidinggevenden nodig die zich ook met hart en ziel inzetten voor de klant en medewerkers duidelijk maken wat de klanten en de organisatie van hen verwachten aan de hand van kernwaarden vertaald naar servicecriteria. Een mooi voorbeeld: concrete handelingen in 10 gouden regels. Als je dit samen met medewerkers te ontwikkeld heeft het meer effect, omdat het ook van hen is. Helemaal mooi is hen dit te laten vertalen naar een persoonlijk lijstje.

Ten derde zorgt het regelmatig evalueren van de service ervoor dat medewerkers blijven bijdragen aan het verbeteren van de dienstverlening. Je medewerkers zijn je ogen en oren richting klant.
 
Consistente serviceverlening door enthousiaste medewerkers vraagt continue aandacht van de leidinggevenden om zo een servicecultuur te creëren, waarbij iedereen de focus op de klant heeft en houdt.
0 Comments



Leave a Reply.

      Ik wil de nieuwsbrief ontvangen 

    Aanmelden

    Auteurs

    Fabia Hooykaas
    Anneke Gros
    ​Paul Vijfvinkel

    Archief

    Maart 2021
    November 2020
    Oktober 2020
    Augustus 2020
    Juni 2020
    Mei 2020
    April 2020
    Maart 2020
    Februari 2020
    Januari 2020
    November 2019
    Oktober 2019
    September 2019
    Juni 2019
    Mei 2019
    Maart 2019
    Februari 2019
    December 2018
    November 2018
    Oktober 2018
    September 2018
    Maart 2018
    Februari 2018
    November 2017
    Oktober 2017
    September 2017
    Augustus 2017
    Juni 2017
    Mei 2017
    April 2017
    Maart 2017
    Februari 2017
    November 2016
    Oktober 2016
    September 2016
    Augustus 2016
    Juni 2016

Anneke Gros: 06-53 64 98 58 | info@servicecultuur.nl
  • Home
  • Voor wie
  • Diensten
    • CultuurBarbarenSpel
    • Tools
    • Werkwijze
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact