SERVICECULTUUR
  • Home
  • Voor wie
  • Diensten
    • CultuurBarbarenSpel
    • Tools
    • Werkwijze
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact

Moet ik dit nu doen? 

13/3/2017

1 Comment

 
Beleving van Fabia Hooykaas
Moet ik dit nu doen? ​Een heel klein compact zinnetje met veel impact. Dit zinnetje gebruik ik regelmatig bij klanten die vast lopen doordat ze taken van andere overnemen of last hebben met het stellen van prioriteiten. Een hot-item de laatste tijd. Het waarom, daar heb ik mijn vinger nog niet echt achter gekregen. Maar dat vind ik ook minder belangrijk. Als het gaat om prioritering dan is het veel belangrijker direct handvatten te geven zodat mensen verder kunnen.
Foto
Het kleine zinnetje: Moet ik dit nu doen? ,wil ik graag met jullie delen. Het is simpel te gebruiken en je hebt het altijd bij de hand. Deze eenvoudige vraag heeft alle belangrijke zaken in zich voor het prioriteren van je werk. Het grappige is dat je de vraag op vijf verschillende manieren kunt zeggen/lezen. Het is maar net hoe je de klemtoon legt. Per stap ligt de klemtoon ergens anders en dat maakt dat de vraag ook anders wordt. We gaan de zin stap voor stap eens uitpluizen.

Read More
1 Comment

Servicebeleving uit vroeger tijden

13/3/2017

4 Comments

 
Blik van Anneke Gros
Als je in Amersfoort de winkel van Hans Verburg binnenstapt, dan waan je je in vroegere tijden. Je kunt hier diervoeding- en tuinzaden kopen. Je wordt begroet door Hans, die in een blauwe stofjas aan een zelfgemaakte houten toonbank je welkom heet en vraagt wat hij voor je kan doen. Het voelt alsof hij op je heeft gewacht. Op de toonbank staat een ouderwetse weegschaal waar vaak Spoekie, de poes, in zit. Daar word ik echt blij van.
Foto
​Beleving
De reden dat ik zo graag hier mijn vogelzaad en tuinaarde koop is in eerste instantie de beleving. Ik vind het heerlijk om de droge speciale diervoedergeur op te snuiven en het gekwetter van de vogeltjes achter uit de zaak te horen. De houten bakken met zaden te zien en de poes te aaien. Me even in een tijd te wanen die bijna voorbij is.
Foto

Read More
4 Comments

Nationale complimentendag

1/3/2017

0 Comments

 
Beleving van Fabia Hooykaas
Vandaag is het nationale complimentendag. Het onderwerp complimenten in een eerdere blog maakte nogal wat los. Door er extra aandacht aan te schenken worden mensen zich blijkbaar toch wat meer bewust van hun eigen gedrag. We hebben dan ook meermaals te horen gekregen dat het klopte wat er stond en dat ze het leuk vonden om mee aan de slag te gaan. Heerlijk om deze feedback te krijgen. En natuurlijk hebben wij de betreffende personen bedankt!
​
Toch zijn we nog niet klaar met het onderwerp complimenten. Want als we een complimentje ontvangen is er ook altijd iemand die een complimentje geeft. Ook al zo’n onderwerp waar boeken over vol zijn geschreven. Zo uitgebreid willen wij het hier niet maken maar toch zeker de nodige aandacht aan besteden.
Foto
​Complimentje als management tool

Complimenten maken of te wel complimenteren, is een geweldige manier om mensen te motiveren. Neem nu een manager of teamleider. Een gemeend compliment geeft een werknemer persoonlijke aandacht en waardering. Het motiveert mensen en dat is misschien wel het belangrijkste doel van het geven van een compliment. Tegenwoordig spreken we zelfs al over een compliment als managementtool.

Read More
0 Comments

      Ik wil de nieuwsbrief ontvangen 

    Aanmelden

    Auteurs

    Fabia Hooykaas
    Anneke Gros
    ​Paul Vijfvinkel

    Archief

    Maart 2021
    November 2020
    Oktober 2020
    Augustus 2020
    Juni 2020
    Mei 2020
    April 2020
    Maart 2020
    Februari 2020
    Januari 2020
    November 2019
    Oktober 2019
    September 2019
    Juni 2019
    Mei 2019
    Maart 2019
    Februari 2019
    December 2018
    November 2018
    Oktober 2018
    September 2018
    Maart 2018
    Februari 2018
    November 2017
    Oktober 2017
    September 2017
    Augustus 2017
    Juni 2017
    Mei 2017
    April 2017
    Maart 2017
    Februari 2017
    November 2016
    Oktober 2016
    September 2016
    Augustus 2016
    Juni 2016

Anneke Gros: 06-53 64 98 58 | info@servicecultuur.nl
  • Home
  • Voor wie
  • Diensten
    • CultuurBarbarenSpel
    • Tools
    • Werkwijze
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact