SERVICECULTUUR
  • Home
  • Voor wie
  • Diensten
    • CultuurBarbarenSpel
    • Tools
    • Werkwijze
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact

De focus op focus

7/2/2019

1 Comment

 
Beleving van Fabia Hooykaas
Een mooi woord is het, focus. Als je gaat zoeken naar een betekenis dan kom je onder andere uit op het synoniem brandpunt. Focus blijkt een leenwoord te zijn uit het latijn en betekent haard. Daarin herkennen we focus weer als brandhaard. En natuurlijk kennen we het ook als concentreren. Focus is vooral je richten een bepaald punt.
Foto
Focus heb je nodig om een doel te bereiken. Alle energie gaat naar dat punt toe. Je kunt een persoonlijke focus hebben. Het zoeken van een nieuwe baan, veel geld verdienen, je werk perfect doen, je tijd zinvol benutten en ga zo maar door.
Organisaties hebben zo hun eigen doelen en focussen zich erop om de doelen te bereiken. Je herkent het vast wel. We moeten dit jaar 10% meer winst maken, we moeten een telefoongesprek binnen 3 minuten beëindigen, we zetten de klant centraal, we worden het beste serviceteam van Nederland en nog oneindig veel meer.
Organisatie gebruiken meetbare ijkpunten (KPI’s) om focus te houden en te meten hoe dicht we ons doel naderen.

Read More
1 Comment

Maak het verschil met empathie

7/2/2019

2 Comments

 
Blik van Anneke Gros
Ik was laatst in de Amac winkel om een oplaadbare muis te kopen, voor de nieuwe computer die ik net had gekocht. De verkoper keek in het systeem en zag dat ik een nieuwe Mac had gekocht. Hij vroeg hoe mijn nieuwe computer beviel. Ik zei: “Prima, alleen bij de update kan ik de programma’s iMovie en Garageband niet upgraden. Dan krijg ik een foutmelding”. ‘Oh ja”, zei de
 
Foto
verkoper, “dat is een probleem sinds kort. Irritant hè, als dan die 2 updates in beeld blijven”. En hij gaf me advies hoe ik dit op kon lossen. Sowieso top dat hij vroeg hoe mijn nieuwe computer beviel, want daardoor ging ik vertellen. Wat ik zo mooi vond, is dat hij op een hele natuurlijke manier precies verwoordde waar ik tegenaan liep. Dat gebeurt heel weinig en het is iets waar ik onze trainingen klantgerichtheid op hamer. Even die erkenning geven aan de klant, zodat die zich gehoord en begrepen voelt. Je herkent het vast wel. Vaak hoor je jezelf als klant dan zeggen: “Ja, inderdaad!”

Read More
2 Comments

      Ik wil de nieuwsbrief ontvangen 

    Aanmelden

    Auteurs

    Fabia Hooykaas
    Anneke Gros
    ​Paul Vijfvinkel

    Archief

    Maart 2021
    November 2020
    Oktober 2020
    Augustus 2020
    Juni 2020
    Mei 2020
    April 2020
    Maart 2020
    Februari 2020
    Januari 2020
    November 2019
    Oktober 2019
    September 2019
    Juni 2019
    Mei 2019
    Maart 2019
    Februari 2019
    December 2018
    November 2018
    Oktober 2018
    September 2018
    Maart 2018
    Februari 2018
    November 2017
    Oktober 2017
    September 2017
    Augustus 2017
    Juni 2017
    Mei 2017
    April 2017
    Maart 2017
    Februari 2017
    November 2016
    Oktober 2016
    September 2016
    Augustus 2016
    Juni 2016

Anneke Gros: 06-53 64 98 58 | info@servicecultuur.nl
  • Home
  • Voor wie
  • Diensten
    • CultuurBarbarenSpel
    • Tools
    • Werkwijze
  • Blogs
  • Over ons
  • Contact