Blik van Anneke Gros
Waarom servicecultuur belangrijk is, lees ik in het boek ‘Kruip in de huid van de klant’ van Jonathan Kitching. ‘Je wilt voortdurend een goede indruk op klanten maken met geweldige service’. Hiermee kun je je onderscheiden van je concurrenten. Service en klantgerichtheid hebben de afgelopen jaren dan ook veel meer aandacht gekregen. Waarom alleen een ‘glimlachtraining’ niet werkt? Uit onderzoek blijkt:
Hier ligt dus een schone taak voor de leidinggevende. Zoals ik al eerder in een blog schreef, weet de leidinggevende vaak niet hoe hij het leren van medewerkers kan stimuleren. Ditzelfde geldt voor het stimuleren van een servicecultuur. Daarom besteden we hier aandacht aan in onze trajecten. De volgende drie vragen spelen hierbij een rol.
Als blijkt dat een training nodig is, dan is het een middel en geen doel op zich. Met goede voorbereiding en nazorg draagt de training bij aan het ontwikkelen van een servicecultuur. Medewerkers tegen hun zin naar een training sturen lost niets op.
0 Comments
Leave a Reply. |
AuteursFabia Hooykaas Archief
Maart 2021
|